
Witajcie w grupie motylków
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy
Grupą opiekują się:
WYCHOWAWCZYNIE:
Małgorzata Hofman
Aneta Woś
WOŹNA ODDZIAŁOWA:
Pani Sylwia
Do grupy Motylków uczęszczają dzieci w wieku 5 lat
Do grupy chodzą dzieci 5-letnie.
Grupę tworzą dzieci, które uczęszczają do przedszkola kolejny rok.
Czas dziecka 5-letniego oraz jego rodziców w życiu przedszkolnym jest szczególny, ponieważ jest już okresem stabilizacji dla wszystkich. Dzieci na terenie przedszkola czują się bezpiecznie, dobrze, gdyż jest to dla nich środowisko znajome i przyjazne. Coraz więcej czasu poświęcają nauce, ale wciąż dużo bawią się w imię zasady że własne doświadczanie jest najlepszym czynnikiem wpływającym na rozwój przedszkolaka.

Nad czym pracujemy w kwietniu
Nasze innowacje, projekty i programy

„Teatr na pięciolinii” to zajęcia dla najmłodszych, których celem jest rozwijanie u przedszkolaków wrażliwości estetycznej oraz ukazywanie piękna, znaczenia i różnorodności utworów muzycznych w połączeniu z ruchem podporządkowanym kompozycji przedstawionej za pomocą nut. Muzyka wraz z towarzyszącym jej ruchem jest duetem wyzwalającym spontaniczną ekspresję dziecka. Ta odpowiednio pokierowana naturalna działalność twórcza staje się nieocenionym środkiem w edukacji małego człowieka.

Program skierowany jest do dzieci młodszych jak i starszych ,a także rodziców. Celem programu jest zwiększenie świadomości tego co wpływa na nasz organizm, a także wiedzy na temat konieczności racjonalnego wykorzystywania produktów spożywczych w celu zminimalizowania ich marnotrawstwa i niepotrzebnego wyrzucania.

Ogródek przedszkolny powstał z inicjatywy dyrektora oraz nauczycieli. Głównym powodem była chęć kształtowania u dzieci postawy ekologicznej. Dzięki pracom w ogrodzie dzieci mogą uzyskać wiedzę o etapach rozwoju i warunkach życia roślin oraz obserwować zmiany zachodzące w wyglądzie roślin w ciągu roku, poprzez własną działalność i pracę.

Innowacja „Interaktywne zabawy przedszkolaka” jest wyjściem naprzeciw wymogom współczesnej edukacji, zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Przesłanką do podjęcia niniejszej innowacji jest obserwacja zainteresowań przedszkolaków nowymi technologiami. Jednak dostrzega się, że współczesne osiągnięcia technologiczne są przez dzieci wykorzystywane w sposób nieefektywny. Praca z tablicą interaktywną będzie więc miała za zadanie wspomóc pracę nauczyciela i co ważniejsze – nauczyć dzieci celowego posługiwania się wybranymi narzędziami multimedialnymi.