![](https://przedszkole116.waw.pl/wp-content/uploads/2021/03/Motylki-1.png)
Witajcie w grupie motylków
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy
Grupą opiekują się:
WYCHOWAWCZYNIE:
Elżbieta Prus
Angelika Ceran
WOŹNA ODDZIAŁOWA:
Pani Agnieszka
Do grupy Motylków uczęszczają dzieci w wieku 4 lat
Dzieci mają ze sobą najtrudniejszy okres – adaptację do warunków przedszkolnych. Przyzwyczaiły się do rozkładu dnia, polubiły swoje ciocie, nie płaczą przy rozstaniu z rodzicami. Powoli wykonują proste czynności samoobsługowe: zaczynają samodzielnie jeść, myć ręce. Dzieci potrafią zbudować pierwsze kilkuwyrazowe zdania, uczestniczą i organizują różne zabawy, głównie naśladujące dorosłych. Dzieci czują się bezpiecznie i miło spędzają czas w przedszkolu.
![](https://przedszkole116.waw.pl/wp-content/uploads/2021/03/190-5201-1.png)
Nad czym pracujemy w czerwcu
Nasze innowacje, projekty i programy
![](https://przedszkole116.waw.pl/wp-content/uploads/2021/10/Jem-zdrowo-i-rozwijam-się-prawidłowo-1024x576.gif)
Program skierowany jest do dzieci młodszych jak i starszych ,a także rodziców. Celem programu jest zwiększenie świadomości tego co wpływa na nasz organizm, a także wiedzy na temat konieczności racjonalnego wykorzystywania produktów spożywczych w celu zminimalizowania ich marnotrawstwa i niepotrzebnego wyrzucania.
![](https://przedszkole116.waw.pl/wp-content/uploads/2021/10/Ogródek-doświadczalno-obserwacyjny-1024x576.png)
Ogródek przedszkolny powstał z inicjatywy dyrektora oraz nauczycieli. Głównym powodem była chęć kształtowania u dzieci postawy ekologicznej. Dzięki pracom w ogrodzie dzieci mogą uzyskać wiedzę o etapach rozwoju i warunkach życia roślin oraz obserwować zmiany zachodzące w wyglądzie roślin w ciągu roku, poprzez własną działalność i pracę.
![](https://przedszkole116.waw.pl/wp-content/uploads/2021/10/Interaktywne-zabawy-przedszkolaka-1024x576.png)
Innowacja „Interaktywne zabawy przedszkolaka” jest wyjściem naprzeciw wymogom współczesnej edukacji, zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Przesłanką do podjęcia niniejszej innowacji jest obserwacja zainteresowań przedszkolaków nowymi technologiami. Jednak dostrzega się, że współczesne osiągnięcia technologiczne są przez dzieci wykorzystywane w sposób nieefektywny. Praca z tablicą interaktywną będzie więc miała za zadanie wspomóc pracę nauczyciela i co ważniejsze – nauczyć dzieci celowego posługiwania się wybranymi narzędziami multimedialnymi.