
Witajcie w grupie Żabek
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi naszej grupy
Grupą opiekują się:
WYCHOWAWCZYNIE:
Małgorzata Hofman
Aneta Woś
WOŹNA ODDZIAŁOWA:
Pani Sylwia
Do grupy Żabek uczęszczają dzieci w wieku 4 lat
Dzieci mają ze sobą najtrudniejszy okres – adaptację do warunków przedszkolnych. Przyzwyczaiły się do rozkładu dnia, polubiły swoje ciocie, nie płaczą przy rozstaniu z rodzicami. Powoli wykonują proste czynności samoobsługowe: zaczynają samodzielnie jeść, myć ręce. Dzieci potrafią zbudować pierwsze kilkuwyrazowe zdania, uczestniczą i organizują różne zabawy, głównie naśladujące dorosłych. Dzieci czują się bezpiecznie i miło spędzają czas w przedszkolu.

Nad czym pracujemy w maju
Nasze innowacje, projekty i programy
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Eko Ludek” jest odpowiedzią na potrzebę budowania świadomości obowiązku dbania środowisko w jakim żyjemy. Kształtowanie tej postawy należy rozpocząć od najmłodszych lat, bowiem świadomość człowieka formuje się przez całe życie, jednak jej podstawy każdy zdobywa w dzieciństwie i młodości, kiedy jest wrażliwy na wszystko co go otacza.
Program skierowany jest do dzieci młodszych jak i starszych ,a także rodziców. Celem programu jest zwiększenie świadomości tego co wpływa na nasz organizm, a także wiedzy na temat konieczności racjonalnego wykorzystywania produktów spożywczych w celu zminimalizowania ich marnotrawstwa i niepotrzebnego wyrzucania.
Ogródek przedszkolny powstał z inicjatywy dyrektora oraz nauczycieli. Głównym powodem była chęć kształtowania u dzieci postawy ekologicznej. Dzięki pracom w ogrodzie dzieci mogą uzyskać wiedzę o etapach rozwoju i warunkach życia roślin oraz obserwować zmiany zachodzące w wyglądzie roślin w ciągu roku, poprzez własną działalność i pracę.
Innowacja „Interaktywne zabawy przedszkolaka” jest wyjściem naprzeciw wymogom współczesnej edukacji, zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Przesłanką do podjęcia niniejszej innowacji jest obserwacja zainteresowań przedszkolaków nowymi technologiami. Jednak dostrzega się, że współczesne osiągnięcia technologiczne są przez dzieci wykorzystywane w sposób nieefektywny. Praca z tablicą interaktywną będzie więc miała za zadanie wspomóc pracę nauczyciela i co ważniejsze – nauczyć dzieci celowego posługiwania się wybranymi narzędziami multimedialnymi.